05 sep 2016

Kampagne om ungt iværksætteri på Bornholm

Fonden For Entreprenørskab Bornholm, Business Center Bornholm og 3 unge iværksættere fra webbureauet Memoo er gået sammen om en omfattende kampagne, der skal sætte mere fokus på unge iværksættere på Bornholm.

Samarbejdet er opstået ud fra et fælles ønske om at bygge bro mellem de unge og de tilbud, som øens Business Center og Fonden For Entreprenørskab Bornholm har at tilbyde. Og hvem bedre til at præsentere de unge for den yderst spændende iværksætterkultur end de unge selv? Derfor er iværksætterne bag webbureauet Memoo, Andreas Pedersen, Rasmus Jeppsen og Miklas Kroager, med i samarbejdet. Eftersom de allerede driver et webbureau, lå det lige til højrebenet, at de unge skulle have ansvaret for eksekvering af alt fra web og design til sociale medier og medieplanlægning.

 

- Vi vil gerne give noget igen. Vi har det for fedt med selv at drive virksomhed, og vil gerne hjælpe andre til at opleve den samme følelse, fortæller CEO hos Memoo, Miklas Kroager

 

Kampagnen går under navnet “Grib Iværksætteriet” og henvender sig til dem, der allerede synes, at det med iværksætteri er en lille smule spændende. Rundt på flere af uddannelsesinstitutionerne på Bornholm vil eleverne derfor også i deres frikvarterer støde på både plakater og flyers. Alle er de propfyldt med inspiration og information om, hvordan man får hjælp og sparring til at komme i gang med sin iværksætter-idé. Og den behøver kun at være i sin mindste spirende form, for at man kan få hjælp fra Business Center Bornholms team af interesserede og dygtige konsulenter. Der vil også være henvisninger til en ny webplatform, der kan guide de unge i at komme fra idé til virksomhed.

 

Udover tryksager, grupper på Facebook og en webplatform søsættes hele kampagnen naturligvis også med et brag. En festsal på det lokale gymnasium fyldes med op med 300 iværksætter-interesserede unge, der skal underholdes med spændende foredrag fra bl.a. Jesper Juel Jensen (Nordic Startup 2016 vinder), Stephanie Skov (Nomineret til Årets Unge Håb 2015) og Andreas Nielsen (Forretningsudvikler, The Goldwhale). Slaget styres af Anders Kanberg - bedst kendt fra sit anerkendte radioprogram “De 6 Hatte” - som præsenteres i samarbejde med Fonden for Entreprenørskab på radio 24-7.

 

- Vi har et kickass event kørt i stilling og håber på, at de unge på øen tør tage det til sig. Det tror jeg nu de vil, når de hører hvilke fantastiske historier vores foredragsholdere kommer med, siger Miklas Kroager

 

Miklas Kroager lover også, at de unge nok skal blive præsenteret for “bagsiden af medaljen”. Iværksætteri er ikke bare champagne, fede biler og strandvillaer - tværtimod. Det er blod, sved, tårer, hårdt arbejde og rigtig mange sene nætter.

 

Eventet foregår i festsalen på Rønne Gymnasium, Søborgstræde 2, d. 26. september kl. 12.30-15.30. Alle er velkomne. Du kan melde dig til her.